Domowy izotonik, który stawia na nogi

  1. 30.11.2016
  2. Redakcja Kobieta WP
  3. 10 minut
  4. prosty

Składniki:

  • 1 litr wody
  • 1,5 łyżeczki soli kuchennej
  • sok z 1 cytryny lub limonki
  • 3-4 łyżeczki miodu (opcjonalnie, dla smaku)

Sposób przygotowania:

W wersji podstawowej wystarczy, że połączymy wszystkie dodatki w dzbanku. Możemy również zmienić proporcje i wymieszać: 2 szklanki wody, 1/4 szklanki soku z cytryny, 1/4 szklanki soku z limonki, szczyptę soli oraz 2 łyżeczki miodu albo szczyptę stewii (do smaku).

Przepis na żurawinowy napój izotoniczny: wymieszaj 5 szklanek wody z 3 szklankami soku z żurawiny (bez cukru - poszukaj soku 100-procentowego). Dodaj pół łyżeczki soli, 2 łyżki syropu klonowego albo miodu oraz opcjonalnie (dla smaku) gwiazdkę anyżu. Anyż pozostaw w napoju na ok. godzinę, po czym go usuń.

A co powiesz na truskawkowy napój izotoniczny? Do jego przygotowania zabierz się dzień wcześniej. Zmiksuj: trzy szklanki ciepłej wody, sok z jednej cytryny, pół szklanki soku z pomarańczy, 1/4 łyżeczki soli, garść truskawek, 2 łyżki miodu oraz ewentualnie stewię do smaku (gdyby po dodaniu miodu napój wydał ci się zbyt mało słodki). Po wystudzeniu napój wstaw do lodówki. Możesz też wymieszać składniki, a następnego dnia napój przecedzić, pozbywając się truskawek (posłużą ci za przekąskę).

I jeszcze przepis na cytrusowy izotonik: zmiksuj 400 ml wody (albo wody kokosowej), pół łyżeczki oleju kokosowego, 1 łyżeczkę soku z cytryny, 1 łyżeczkę soku z limonki, 2-3 daktyle (bez pestek), szczyptę soli, miód albo stewię dla smaku.

Produkty