Zdrowe koktajle, które postawią twój organizm na nogi po świątecznych obiadach

  1. 1.12.2016
  2. Redakcja Kobieta WP

Pieczone i wędzone ryby, soczyste mięsa, makowce, pierniczki i cukrowe ciasteczka – świątecznym przysmakom nie sposób się oprzeć. Wszystko to jednak obciąża nasz organizm i często po pysznej uczcie pozostają nieprzyjemne uczucie ciężkości, niestrawność. Jak temu zaradzić?

Są produkty, które przynoszą ulgę w świątecznym przejedzeniu. Można przygotować z nich pyszne koktajle i napary, które nie tylko ukoją żołądek, ale również pomogą szybciej spalić nadprogramowe kilogramy. Warto pamiętać także o piciu wody z cytryną. Najlepiej przed każdym dużym posiłkiem wypić jej szklankę – zapełni żołądek, więc w rezultacie mniej zjemy. Po świątecznym obiedzie lepiej pić zieloną lub czerwoną herbatę, bo wspomagają one odchudzanie. Co jeszcze warto przygotować?

Oczyszczający z kiwi i selerem naciowym

Kiwi to skarbnica witaminy C, nazywanej naturalnym spalaczem tłuszczu. Seler naciowy ma bardzo mało kalorii, a w dodatku genialnie radzi sobie z usuwaniem nadmiaru wody z organizmu. Z kolei kefir tworzy barierę ochronną dla jelit.
Składniki: 2 łodygi selera naciowego, 3 kiwi, szklanka wody, szklanka kefiru (opcjonalnie).
Przygotowanie: Wszystkie składniki miksujemy w blenderze na gładkie smoothie. Dla wzmocnienia smaku dodajemy odrobinę miodu. Taki napój pijemy trzy razy w tygodniu. Natychmiast usunie z organizmu toksyny.

Z jarmużu i jabłek

Doskonale radzi sobie z oczyszczeniem organizmu po świątecznym przejedzeniu. Obniży również poziom złego cholesterolu. W sokowirówce wyciskamy sok z 4 kwaśnych zielonych jabłek. Przelewamy do blendera kielichowego. Dodajemy świeży jarmuż, 100 ml cydru i 2 łyżeczki octu jabłkowego. Doprawiamy odrobiną miodu, wrzucamy kilka kostek lodu. Miksujemy. Do tego koktajlu można opcjonalnie dodać jedną łyżeczkę masła orzechowego. Choć to dość kaloryczny produkt, zawiera mnóstwo potrzebnych witamin i składników mineralnych. Jest m.in. źródłem pożytecznych kwasów tłuszczowych.

Pikantny z ananasem i imbirem

Wszystkie najlepsze składniki, które pokonują wzdęcia i gazy, w jednej szklance. Sekret tego napoju tkwi w przyprawach – imbirze, pieprzu cayenne i cynamonie, które przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Do blendera kielichowego wrzucamy dwa zamrożone wcześniej banany, kilka plastrów świeżego ananasa, sok z jednej limonki i kawałeczek startego imbiru. Doprawiamy szczyptą cynamonu i pieprzu. Miksujemy. Taki koktajl z powodzeniem może zastąpić kolację.

Z burakiem w roli głównej

Zdrowo i kolorowo – to podstawowa zasada w przygotowywaniu domowych koktajli. W blenderze można połączyć niemal wszystko, to może teraz czas na buraka? Jest bogaty w azotany, dzięki czemu może w naturalny sposób obniżyć ciśnienie krwi. W połączeniu z imbirem, który stanowi źródło przeciwutleniaczy, stanowi prawdziwą zdrowotną bombę. By ten smak nie był w koktajlu zbyt intensywny, warto łączyć buraka ze słodkimi owocami lub korzennymi przyprawami. Zmiksuj w blenderze: 1 jabłko, 5 liści jarmużu, pół buraka, pół marchewki i kawałek korzenia imbiru.

Słodko z kurkumą

Rozgrzeje i ukoi organizm, a przy okazji zaspokoi apetyt. Taki koktajl na bazie leczniczej kurkumy to prawdziwe ukojenie dla organizmu. W blenderze połącz: szklankę mleka migdałowego, sok z połówki pomarańczy, łyżeczkę kurkumy, łyżeczkę oleju kokosowego, łyżkę miodu, pół łyżeczki cynamonu, ok. łyżeczkę startego imbiru. Mleko migdałowe warto wcześniej podgrzać.

Z młodym jęczmieniem

Młody jęczmień to znakomite źródło witamin, żelaza, wapnia, magnezu, selenu, manganu, cynku i krzemu oraz błonnika. Działa odchudzająco i przeciwnowotworowo, odkwasza organizm, a przy tym ma piękny zielony kolor. Można go dodawać w postaci proszku do zmiksowanych owoców (jabłek, gruszek czy bananów) lub pić z sokiem z cytryny.

Koktajl zdrowia

Ten napój to zdrowotna bomba. Kuracja sokiem jabłkowym jest znanym od lat naturalnym sposobem wzmacniania organizmu. Picie tego koktajlu usprawnia układ nerwowy i mięśnie oraz naturalną odporność, podkręca metabolizm, a także dobrze wpływa na włosy i paznokcie. Wystarczy wymieszać: litr maślanki lub kefir, 2 żółtka, 4 łyżki miodu, pół łyżeczki cynamonu ze szklanką soku z jabłek.

Żurawinowy

Żurawina to przyjaciółka każdej kobiety – chroni nas przede wszystkim przed zapaleniem pęcherza i wspomaga jego leczenie. Zwalcza także wolne rodniki, które powodują przedwczesne starzenie się organizmu. Dodatek otrąb i cynamonu podkręci tempo metabolizmu.
Składniki: 200 ml jogurtu naturalnego lub greckiego, pół szklanki suszonej żurawiny, łyżka otrąb pszennych lub owsianych, szczypta cynamonu.

Z ogórkiem

Aromatyczny koktajl, którego podstawą jest ogórek – działa on oczyszczająco, odkwasza organizm, usprawnia trawienie i pomaga usunąć nadmiar wody z organizmu, a przy tym korzystnie wpływa na skórę.
Składniki: litr maślanki, świeży ogórek, obrany ze skórki i rozdrobniony, kopiasta łyżka posiekanego koperku, 2 ząbki czosnku, sól, pieprz.

Produkty